Een kleine update - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Lidwine Dulk - WaarBenJij.nu Een kleine update - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Lidwine Dulk - WaarBenJij.nu

Een kleine update

Door: Lidwine Dulk

Blijf op de hoogte en volg Lidwine

20 Juni 2014 | Indonesië, Bunaken

Ik neem jullie even 6 weken mee terug in de tijd, in dat weekend zat ik op Bunaken. Weet je nog? Super mooi eiland met de schildpadden, koraal en de complete cast van Finding Nemo?

Op dat eiland gaan wij 3 weken lang verblijven. Maandag 23 juni vertrekken we met de boot naar Bunaken. We gaan daar onze stage afmaken. Vanuit de lokale basisschool gaan we Engelse bijlessen geven aan de kinderen van het eiland. Een ontzettend mooie en interessante ervaring! We zijn alle drie dan ook super enthousiast om te gaan!

Het verhaal achter deze stage is ook wel bijzonder. Want hoe komen wij nu op Bunaken terecht?
Het weekend dat we op Bunaken verbleven hadden we een huisje gehuurd bij het bedrijf KusKus Resorts. Toen we de uiteindelijke rekening moesten betalen, kwamen we er achter dat er geen pinautomaat op het eiland was en we alleen met cash konden betalen, tja helaas dat hadden we niet bij ons.
Na vele pogingen konden we Yusuf, de baas van Kuskus, ontmoeten in Manado om het resterende bedrag af te rekenen. Hij was erg nieuwsgierig naar onze reden voor zo’n lang verblijf in Indonesië. Aan het eind van het gesprek kwam hij met de mededeling dat hij misschien wel iets kon regelen voor ons op het eiland om onze stage te vervolgen.

2 weken later, na heel veel e-mailtjes, is het gelukt. Wij hebben dankzij Yusuf een stageplaats op Bunaken en mogen we daar gaan genieten van het eiland en van de kinderen!

Tot snel,
Liefs Lidwine

• 20 Juni 2014 - 12:31

Sabine:

Super leuk!! Heel veel plezier :)

Xx <3

• 24 Juni 2014 - 11:52

Jeroen:

En nou wel even serieus aan het werk he, die laatste drie weken niet de hele tijd in zee liggen dobberen met een duikbril op...!